Semantika naruby

Semantika naruby?

Nedávno jsem najel na web a myslel že hodím… šavli ne, muselo to být něco mnohem většího. Autorovi by se dalo ušetřit více než 99% práce jednoduše tak, že by dal tag strong na začátek body a ukončující tag před konec body.

V dnešním článku bych rád rozebral určitou naivitu některých SEO optimalizérů, kteří při optimalizaci stránek využívají pouze semantických značek strong a em.

K čemu je tedy semantika?

Semantika slouží k vyznačování částí zdrojového kódu, kterému přikládá význam. Častým omylem většiny SEO specialistů je pohled na semantiku, jako na vyznačování tučných a italic textů.

Mezi semantiku spadá veškeré grafické i negrafické vyznačování kódu, určené k zpřístupnění či zpřehlednění významu obsahu webu jak uživatelům, tak robotům.

Začínáte se v tom trochu motat? Pojďme se podívat, jaké všechny značky můžeme využít.

Semantické značkování

    Strong/Em VS B/I

    Často nacházím stránky či dokonce editory, které vložení tagů <b> a <i> vůbec nepodporují a při odeslání formuláře Vám z nich udělají <strong> a <em>.

    Dávejte si na tento fakt pozor, často ani nevíte, že semantický text píšete(ačkoli značkujete v editoru).

    Semantické značení tedy používejte pouze v případě, že fráze má opravdu význam a je pro uživatele důležitá. Dlouhé texty značkujte <b> nebo <i> a používejte na stránkách obě varianty.

Ostatní semantické značky

  • <Abbr>

    Zkratka – často se uvádí její vysvětlení uživateli za pomocí tagu title.

  • <Code>

    Část textu, obsahující zdrojový kód.

  • <Cite>

    Mluví samo za sebe

  • <Samp>

    Ukázka textu vytrženého z kontextu.

  • <Var>

    Proměnná.

  • <Sub>

    Dolní index.

  • <Sup>

    Horní index.

Tak co, znali jste prozatím všechny? Výše uvedené jsou pouze nejpoužívanější!

Do semantického značení by se dali přidat i microdata/microformáty/RDF, ale o těch až zase někdy jindy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *