SEO a Link building v Rusku

Po několikaměsíční zkušenosti s Ruským trhem jsem se rozhodl sepsat článek a shrnout potencionálním zájemcům o tento trh pár fakt, který by jim mohla do začátků pomoci.

Základní informace o Ruském online trhu

Rusko je rozlohou největší zemí na světě s cca. 2 % světové populace (143 369 806). Bohužel jen necelých 45% jich vlastní připojení k internetu. Dostáváme se tedy na číslo cca. 65 milionů potenciálních zákazníků, které je i tak velice zajímavé.

Do budoucna se však dá počítat s mnohem větším číslem, jelikož Rusko za poslední roky zaznamenává 30% narůst obyvatel s připojením k internetu.

Specifika Ruského trhu

  1. Úroveň konkurence buď nižší nebo srovnatelná se stavem v anglickém vyhledávání Google (záleží na oboru)
  2. Spam filtry jsou nastavené tak, že při odhalení zakoupeného odkazu nebo jiné praktiky odkazy prostě ignorují, nikoli penalizují web.To prozatím dává prostor spammerům, ale do budoucna nevěřím, že tomu tak bude.

Vyhledávače a jejich podíl na trhu

Podíl vyhledávačů v rusku

Pár fakt o fulltextových vyhledávačích

  1. S Google se dá v rámci RU pracovat úplně stejně, jako do jakékoli jeho jiné mutace.
  2. Pokud jde o Yandex, je dobré mít na paměti, že jde o silně obsahově orientovaný vyhledávač. I malý zásah do obsahu webových stránek může mít obrovské dopady na pozice ve vyhledávání. Yandex má zároveň vlastní Webmaster tools a jakousi kopii rankování stránek, kterou nazývá Theme citation index.
  3. Mail.ru má vlastní algortimus řazení vyhledávání i vlastní spam filter. O obou se ale dá říci, že nejsou zdaleka tak vyspělé jako v případě Yandex a už vůbec Google.

Největší srovnávače zboží

  1. Market.Yandex.ru
  2. Price.ru
  3. Nadavi.ru
  4. Aport.ru
  5. Magazilla.ru

Sociální média

Sociální média a krásný článek k nim přikládám zde: Social Media in Russia

Zajímavostí je až druhá pozice Facebook.com za Vkontakte.ru.Rusko je prostě své a je vidět, že zahraniční monopoly tamní obyvatelstvo tolik nelákají.

Závěrem

Optimalizace či link building do Ruska je poměrně zajímavá zkušenost pro každého specialistu. Můžete si ozkoušet hromadu nových věcí a přizpůsobovat se úplně jinak fungujícímu trhu. Podobné zážitky mám prozatím i z jakýchkoli jiných zahraničních zakázek, proto bych každému, kdo to se svou prací myslí vážně doporučoval práci do zahraničí ozkoušet.

Doufám, že Vám článek pomohl si alespoň utřídit fakta o Rusku a případně navnadit na rozvoj zkušeností i jiným než tuzemským trhem. Do budoucna zde můžete čekat podobné články i o jiných zemích (USA, DE,…).

Budu rád, když zkušenější čtenáři zanechají své zkušenosti s tímto trhem v komentářích.

Semantika naruby

Semantika naruby?

Nedávno jsem najel na web a myslel že hodím… šavli ne, muselo to být něco mnohem většího. Autorovi by se dalo ušetřit více než 99% práce jednoduše tak, že by dal tag strong na začátek body a ukončující tag před konec body.

V dnešním článku bych rád rozebral určitou naivitu některých SEO optimalizérů, kteří při optimalizaci stránek využívají pouze semantických značek strong a em.

Pokračovat ve čtení „Semantika naruby“