Pár nápadů a tipů pro Collabim Site Finder

Průzkum trhu není věcí jednoduchou, ani zanedbatelnou. Jedná se o základ práce každého linkbuildera, ke kterému může využít vícero nástrojů.

Site finder

Ačkoli používám nástroje ze zahraničí a vlastní Fulltext Scraper, velmi se mi líbí směr vývoje českého zástupce, konkrétně Site Finderu Jirky Koutného v nástroji Collabim.

Bohužel přes kvalitu poskytovaných výsledků tomuto nástroji chybí pár základních uživatelských funkcí, na které bych rád upozornil v tomto článku a pevně doufám, že alespoň něco z toho by Jirka zapracoval[klidně pomohu, případně dodám více podkladů]. Článek neberte jako komerční, kritiku nebo vyžádaný od Jirky, jde mi pouze o pár postřehů ze zahraničních nástrojů a možnost kvalitnějšího link prospectingu v českém nástroji.

Data, data, data

V rámci velkých webů často pracujeme v řádu s tisícemi webů nalezených site finderem a dalšími tisícemi, které z průzkumů získáme sami. Tato data ale nelze sjednotit, ani jinak upravit a uživatel Collabimu se musí smířit s tím, že pracuje pouze s weby, které mu site finder nalezl.

Věřím, že tlačítko Import, zpracovávající určitou formu CSV importu webů do site finderu a tlačítko export, exportující dosavadní údaje by bylo velkou pomůckou při průzkumech trhů a zároveň integrací s vlastními(dalšími) nástroji.

Contact finder

Když už pracujeme s weby, zajímá nás taktéž kontakt na vlastníky se kterými bychom rádi potencionální spolupráci domlouvali. Dokážu si představit poměrně jednoduchý skript, který přes operátor „site:“ vyhodnotil pár frází jako „Kontakt, O nás,…“ za kterých by se pokusil z první vyhledvané stránky extrahovat email. Případně WHOIS API,ze kterého by se jednoduše extrahoval kontakt vlastníka domény.

Označení webu

Praktický příklad: Projíždím si weby v site finderu a rád bych si některé označil tagem například „Oslovit“ nebo „Důležité“ bez toho, abych je ukládal do adresáře webů nebo přidával do odkazů jako kontaktováno. Druhý uživatel přicházející po mě si poté pouze vyfiltruje tag „Oslovit“ a může vesele pokračovat v mé práci s poznámkami, které jsem přidal k webům.

Rozšířená segmentace

Segmentaci webů jsem Jirkovi navrhoval již cca. před půl rokem a jsem velmi rád, že můj nápad zapracoval. Bohužel rozdělení pouze na Obsahové weby, Blogy a Fóra mi přijde poměrně nedostatečné. Doplnil bych ještě segmenty jako Katalogy, Agregátory či Magazíny, jejichž indikace by neměla být složitá, ale zároveň velmi prospěšná při filtraci požadovaných webů.

Závěrem

Pokud je nějaká z funkcí, popisovaných výše, v Collabimu již v současnosti zapracovaná, hluboce se omlouvám, ale v průběhu testování jsem ji nenalezl. Neberte prosím tento článek jako kritiku nástroje, spíše jako návrh na nové funkce, které by mohli zefektivnit práci s ním.

Pro ty, kteří ještě Collabim neozkoušeli, doporučuji vyzkoušet, pro jeden web máte dokonce účet zdarma.

Jirkovi bych rád na závěr tohoto článku popřál hodně štěstí a dalších novinek v Collabimu do budoucna a ať se daří, držím palce!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *