Tvorba strategie budování zpětných odkazů

Link builderů či služeb, nabízejících tisíce odkazů za kačku, je dnes plný internet. Proč ale zbytečně vyhazovat peníze za neúčinné formy budování zpětných odkazů a raději si dobře promyslet jakým směrem budeme svůj linkový profil rozvíjet? Níže naleznete pár tipů, jak naložit s tvorbou strategie před budováním zpětných odkazů.

Nebuďte tak hrr

Budování odkazů není jednorázová činnost. Web rozvíjí svou působnost na internetu kontinuálně. To znamená, že po celou dobu jeho přitomnosti na internetu je určitým způsobem aktivně zapojen do rozvoje zpětných odkazů. Vyhledávače o tom samozřejmě mají přehled a tuto skutečnost berou jako samozřejmost. Co ale udělají v případě, že Vašemu webu náhle stoupne počet zpětných odkazů na dvojnásobek či trojnásobek během pár dní?

V takovém případě přijde na řadu kontrola zpětných odkazů algoritmem, který kontroluje původ odkazu. Pokud se přijde na to, že byl odkaz vyměněn, zakoupen či získán jinou než přirozenou formou, přiřadí odkazu menší váhu.

    Rady & Tipy:

  • Budujte odkazy kontinuálně(pozvolna po celou dobu existence webu), ne nárazově.
  • Pokud již budete odkazy vyměnovat, trvejte spíše na třícestných, nejlépe čtyřcestných odkazech. Zpřetrháte tak vazby mezi Vaším webem a webem který odkazuje.
  • Hlídejte si novinky okolo dění Vašeho webu. Ve vhodném případě tak můžete využít příležitosti přispění do diskuze, čímž propagujete svůj web a zároveň získáte kvalitní zpětný odkaz.

Analýza konkurence

Před započetím budování zpětných odkazů je dobré si rozmyslet, v jaké sféře se pohybujeme. Analýza odkazů konkurence pomocí nástrojů jako jsou MajesticSEO či OpenSiteExplorer je téměř samozřejmostí. Na základě těchto údajů často naleznete relevantní zdroje odkazů, jakými mohou být oborové katalogy či magazíny/blogy přibuzné tématu Vašeho webu. Navíc získáte představu o konkurenci a množství práce, potřebného k vytvoření úspěšného linkového profilu ve Vašem oboru.

    Rady & Tipy:

  • Neodflákněte analýzu konkurence. Údaje získané touto formou Vám mohou velmi usnadit rozvržení strategie budování zpětných odkazů.
  • Důkladně zkoumejte zdroje odkazů konkurence, na základě jejich analýzy dokážete vytvořit seznam potenciálních kvalitních webů pro umístění odkazu.
  • Analýza kumulativního počtu odkazů za poslední rok Vám hodně napoví o růstu zpětných odkazů konkurence. Něco jiného je 5 let stará firma, která s odkazy stagnuje a něco jiného zase mladý web s rychle rostoucím počtem zpětných odkazů.

Předtím než začnete budovat

Před započetím je třeba optimalizovat stránky za účelem zvýšení efektivity procesu budování zpětných odkazů. Váš web by měl dodržovat alespoň tyto zásady:

    Základní zásady:

  • Jednotnost odkazů(případné přesměrování na novou URL)
  • Krátké a výstižné URL
  • Nevyužívání iframes
  • Kvalitní obsah
  • Dodržení alespoň základních zásad on-page optimalizace

Závěrem

Tvorba strategie budování zpětných odkazů je nedílnou součástí link buildingu. Bez zpracování komplexního přehledu a tvorby plánu je tento proces hektickou a neúčinnou formou propagace webu. Jak a kde zpětné odkazy budovat si povíme v dalším článku na téma „Proces budování zpětných odkazů„, který bude později uveřejněn na tomto blogu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *