Filip Podstavec

Semantika naruby

Semantika naruby?

Nedávno jsem najel na web a myslel že hodím… šavli ne, muselo to být něco mnohem většího. Autorovi by se dalo ušetřit více než 99% práce jednoduše tak, že by dal tag strong na začátek body a ukončující tag před konec body.

V dnešním článku bych rád rozebral určitou naivitu některých SEO optimalizérů, kteří při optimalizaci stránek využívají pouze semantických značek strong a em.

K čemu je tedy semantika?

Semantika slouží k vyznačování částí zdrojového kódu, kterému přikládá význam. Častým omylem většiny SEO specialistů je pohled na semantiku, jako na vyznačování tučných a italic textů.

Mezi semantiku spadá veškeré grafické i negrafické vyznačování kódu, určené k zpřístupnění či zpřehlednění významu obsahu webu jak uživatelům, tak robotům.

Začínáte se v tom trochu motat? Pojďme se podívat, jaké všechny značky můžeme využít.

Semantické značkování

Ostatní semantické značky

Tak co, znali jste prozatím všechny? Výše uvedené jsou pouze nejpoužívanější!

Do semantického značení by se dali přidat i microdata/microformáty/RDF, ale o těch až zase někdy jindy.