Filip Podstavec

Jak napsat nabídku na guest blogging?

Poslední dobou se nám to v SEO tluče a hodně lidí hází špínu na druhé, tak mě napadlo, že by přispěla spíše pozitivní recenze než negativní. Nedávno jsem dostal email od Vojtěcha Žáka ze společnosti Webnode, jehož znění mě natolik potěšilo, že jsem se rozhodl jej zveřejnit na svém blogu a trochu rozebrat proč. Email měl následující znění:

Pěkný den, pane Podstavče.

 

Nedávno jsem narazil na Váš blog a se zájmem ho pročítal. Trochu mě ale překvapilo, že se nevěnujete sociálním sítím (alespoň jsem žádný článek na toto téma nenašel), které mají na SEO stránek významný vliv.

Sám pracuji ve společnosti Webnode (poskytujeme platformu pro snadnou tvorbu webových stránek). Primárně píšu články na blog, ale věnuji se i SEO a po svém boku mám spoustu profesionálů jak na optimalizaci, tak na sociální sítě. Proto jsem Vám chtěl nabídnout článek právě na téma vlivu sociálních sítí na optimalizaci.


 

Určitě Vás nepřekvapí, že bychom chtěli mít v článku odkaz na naši společnost. Článek bychom ale určitě sdíleli na našem Facebooku, kde máme momentálně přes 22 tisíc fanoušků – mohli bychom Vám přivést nové zákazníky. Navíc když se Vám článek nebude líbit, nic Vás nenutí ho publikovat.

 

Kdybyste měl zájem na jiné formě spolupráce (zaujal mě například Váš projekt GuestBlogging.cz), určitě se můžeme zkusit dohodnout.

 

Budu se těšit na vaši odpověď.

 

S přáním úspěšného týdne,

Vojtěch Žák

Rozbor

Vezměme to pěkně od začátku:

  1. V oslovení je použito příjmení (dokonce správně skloňované)
  2. Zná obsah blogu a ano, opravdu se tímto tématem příliš nezaobírám, ačkoli má přímý vztah k mému povolání
  3. Dokazuje odbornou znalost tématiky
  4. Navrhuje tématicky relevantní a přínosný článek
  5. Na rovinu uvádí podmínky spolupráce, ale hned za nimi také benefity
  6. Navíc když se Vám člá­nek nebude líbit, nic Vás nenutí ho publikovat.“ je věta, která k nabídce guest bloggingu prostě patří

Závěrem

Na jeden takovýto pěkný příklad mi přijdou stovky příšerných. Toto číslo by se změnilo, kdyby si linkbuildeři dávali více práce s vyzněním a personalizací emailů, než s automatizací v případech, ve kterých nedává smysl.

Dejte si více práce před zasláním emailu a neposílejte spamy, v dnešní době už je stejně nikdo nečte.