Kouzlíme s Google Alerts

google alerts

Mnoho lidí Google Alerts nezná a z těch co znají mnoho zdaleka nevyužívá potenciálu tohoto nástroje – pojďme se podívat na reálné využití Google Alerts jakožto nástroje pro získávání odkazových příležitostí, monitoring a mnoho dalších aktivit.

Pro ty, kteří neví co je Google Alerts a jak s ním pracovat doporučuji si nejdříve přečíst článek Jak na Google Alerts při budování zpětných odkazů

Monitoring brandu

Asi nejvyužívanější funkcí Google Alerts je monitoring vlastního brandu. Získáváte tak informace o zmínkách brandu na internetu s případnými omezeními(ve chvíli kdy nastává kolize s podobnou značkou nebo frází).

Příklady dotazů:

    Seznam.cz OR Seznam a.s.
    Filip Podstavec
    Nestle OR Nescafé OR Caro OR [SubBrands…]

Monitoring konkurence

Napadlo Vás také někdy sledovat zmínky o konkurenci? Kde, kdy, co a kdo o ni píše? Která z těchto příležitostí by mohla být vhodným propagačním kanálem i pro Vás?

Příklady dotazu tentokrát psát nebudu, jsou totožné s prvním příkladem, pouze se v nich monitoruje brand konkurence.

Monitoring guest posting příležitostí

Často vlastníte volné kapacity nebo máte prostě chuť napsat článek a dostat je do větších médií, která aktuálně o daný segment obsahu mají zájem. Ale kdo právě začal hledat nové redaktory? U jakých webů mám šanci rozvíjet obsah a získat tak popularitu pro svůj brand nebo produkty?

Níže naleznete výpis pár příkladů pro sledování guest posting příležitostí v oboru linkbuildingu.

Příklady dotazů:

    „Hledáme redaktora“ linkuilding
    „Pište pro nás“ linkbuilding
    „Přidejte článek“ linkbuilding
    „Staňte se autorem“ linkbuilding

Monitoring dotazů(otázek)

Výbornou příležitostí pro inspiraci v tvorbě obsahu a zároveň možností budovat svůj brand jako autoritu v oboru je monitoring a práce s dotazy. Dobrým tipem je především sledovat dotazy, přímo se vztahující ke kvalitnímu obsahu a odpovědím na Vašem webu. Příkladově: Vytvořili jsme kvalitní článek na téma „Jak vybrat snowboard“, proto má pro nás cenu sledovat diskuze, vztahující se k tomuto tématu s možností pomoct a případně doporučit svůj obsah.

Příklady dotazů:

    Jak vybrat * snowboard
    Proč * snowboard
    Mohu * snowboard
    Problém * snowboard
    S čím * snowboard
    Jak na * snowboard

Regionální Monitoring

Monitoring frází spojených s lokalitou.

Příklady dotazů:

    notebooky Praha *
    notebooky * (Praha OR Praze)

Monitoring obsahu konkurence

Které články právě vyšli u mé konkurence a jakým způsobem se snaží rozvíjet svůj obsah? Mohu některé z jejich strategií využít i ve své obsahové strategii?

Příklady dotazů:

    site:seomoz.org
    site:VašeKonkurence.cz

…a mnoho dalších.


3 Tipy a triky pro efektivnější práci s Google Alerts

  1. Odebírání skrze RSS kanál je v reálném čase a mnohem efektivněji uchopitelné/zpracovatelné než odesílání novinek na email.
  2. Využívejte v dotazech operátorů jako „OR“, „AND“, „-„, „+“ a mnohých dalších. Umožní Vám to zaměřit se pouze na relevantní obsah a nemuset se denně probírat hromadou nezajímavých novinek.
  3. Buďte tak trochu byrokrat – pořiďte si rozšíření Nested Folders for Google Reader™ nebo používejte čtečku s možností více úrovní složek a dotazy segmentujte.

Alternativy Google Alerts

Ze zkušenosti jsem prozatím našel pouze jedinou obstojnou alternativu GA a tou je Mention. Trh monitoruje podrobněji než Alerts, ale v neplacené verzi máte možnost monitorovat pouze 3 dotazy do 500 zmínek měsíčně. Placené verze je dostupná od 20$ měsíčně, což věřím, že leckterý linkbuilder, který to se svou prací myslí vážně zaplatí.

Nástrojů, podobných Google Alerts existuje mnoho, bohužel většina z nich je nejen draze placená, ale zároveň neposkytuje ani tolik dat jako tento nástroj zdarma.

Jak používáte Google Alerts?

Ve spojení s prvním článkem jsme se seznámili s obecnými základy monitoringu, ale strategie práce s Google Alerts vyžaduje přípravu a zamyšlení nad možnostmi a prioritami monitorovaných dotazů. Konkrétní klient vyžaduje konkrétní řešení a má své silné/slabé stránky.

Proto budu rád, pokud se v komentářích podělíte o jakékoli konkrétní příklady a výsledky využití monitoringu(klidně i jinými nástroji). Pokud půjde o nějaký opravdu zajímavý komentář, může se jeho autor těšit i na nějakou formu odměny(typu zakoupení knihy o linkbuildingu, měsíčního účtu na Mention nebo dle dohody).

Napsat komentář: Anonym Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *