19Úno

Kouzlíme s Google Alerts

google alerts

Mnoho lidí Google Alerts nezná a z těch co znají mnoho zdaleka nevyužívá potenciálu tohoto nástroje – pojďme se podívat na reálné využití Google Alerts jakožto nástroje pro získávání odkazových příležitostí, monitoring a mnoho dalších aktivit.

Pro ty, kteří neví co je Google Alerts a jak s ním pracovat doporučuji si nejdříve přečíst článek Jak na Google Alerts při budování zpětných odkazů

Monitoring brandu

Asi nejvyužívanější funkcí Google Alerts je monitoring vlastního brandu. Získáváte tak informace o zmínkách brandu na internetu s případnými omezeními(ve chvíli kdy nastává kolize s podobnou značkou nebo frází).

Příklady dotazů:

    Seznam.cz OR Seznam a.s.
    Filip Podstavec
    Nestle OR Nescafé OR Caro OR [SubBrands…]

Monitoring konkurence

Napadlo Vás také někdy sledovat zmínky o konkurenci? Kde, kdy, co a kdo o ni píše? Která z těchto příležitostí by mohla být vhodným propagačním kanálem i pro Vás?

Příklady dotazu tentokrát psát nebudu, jsou totožné s prvním příkladem, pouze se v nich monitoruje brand konkurence.

Monitoring guest posting příležitostí

Často vlastníte volné kapacity nebo máte prostě chuť napsat článek a dostat je do větších médií, která aktuálně o daný segment obsahu mají zájem. Ale kdo právě začal hledat nové redaktory? U jakých webů mám šanci rozvíjet obsah a získat tak popularitu pro svůj brand nebo produkty?

Níže naleznete výpis pár příkladů pro sledování guest posting příležitostí v oboru linkbuildingu.

Příklady dotazů:

    „Hledáme redaktora“ linkuilding
    „Pište pro nás“ linkbuilding
    „Přidejte článek“ linkbuilding
    „Staňte se autorem“ linkbuilding

Monitoring dotazů(otázek)

Výbornou příležitostí pro inspiraci v tvorbě obsahu a zároveň možností budovat svůj brand jako autoritu v oboru je monitoring a práce s dotazy. Dobrým tipem je především sledovat dotazy, přímo se vztahující ke kvalitnímu obsahu a odpovědím na Vašem webu. Příkladově: Vytvořili jsme kvalitní článek na téma „Jak vybrat snowboard“, proto má pro nás cenu sledovat diskuze, vztahující se k tomuto tématu s možností pomoct a případně doporučit svůj obsah.

Příklady dotazů:

    Jak vybrat * snowboard
    Proč * snowboard
    Mohu * snowboard
    Problém * snowboard
    S čím * snowboard
    Jak na * snowboard

Regionální Monitoring

Monitoring frází spojených s lokalitou.

Příklady dotazů:

    notebooky Praha *
    notebooky * (Praha OR Praze)

Monitoring obsahu konkurence

Které články právě vyšli u mé konkurence a jakým způsobem se snaží rozvíjet svůj obsah? Mohu některé z jejich strategií využít i ve své obsahové strategii?

Příklady dotazů:

    site:seomoz.org
    site:VašeKonkurence.cz

…a mnoho dalších.


3 Tipy a triky pro efektivnější práci s Google Alerts

  1. Odebírání skrze RSS kanál je v reálném čase a mnohem efektivněji uchopitelné/zpracovatelné než odesílání novinek na email.
  2. Využívejte v dotazech operátorů jako „OR“, „AND“, „-„, „+“ a mnohých dalších. Umožní Vám to zaměřit se pouze na relevantní obsah a nemuset se denně probírat hromadou nezajímavých novinek.
  3. Buďte tak trochu byrokrat – pořiďte si rozšíření Nested Folders for Google Reader™ nebo používejte čtečku s možností více úrovní složek a dotazy segmentujte.

Alternativy Google Alerts

Ze zkušenosti jsem prozatím našel pouze jedinou obstojnou alternativu GA a tou je Mention. Trh monitoruje podrobněji než Alerts, ale v neplacené verzi máte možnost monitorovat pouze 3 dotazy do 500 zmínek měsíčně. Placené verze je dostupná od 20$ měsíčně, což věřím, že leckterý linkbuilder, který to se svou prací myslí vážně zaplatí.

Nástrojů, podobných Google Alerts existuje mnoho, bohužel většina z nich je nejen draze placená, ale zároveň neposkytuje ani tolik dat jako tento nástroj zdarma.

Jak používáte Google Alerts?

Ve spojení s prvním článkem jsme se seznámili s obecnými základy monitoringu, ale strategie práce s Google Alerts vyžaduje přípravu a zamyšlení nad možnostmi a prioritami monitorovaných dotazů. Konkrétní klient vyžaduje konkrétní řešení a má své silné/slabé stránky.

Proto budu rád, pokud se v komentářích podělíte o jakékoli konkrétní příklady a výsledky využití monitoringu(klidně i jinými nástroji). Pokud půjde o nějaký opravdu zajímavý komentář, může se jeho autor těšit i na nějakou formu odměny(typu zakoupení knihy o linkbuildingu, měsíčního účtu na Mention nebo dle dohody).

Pokud se vám článek líbil, sdílejte ho

Autor Filip Podstavec

Online advertising manager, specializující se na #linkbuilding | Šaman a mág při odpuzování černobílých Google zvířat | Příležitostný workoholik

komentářů 19

  1. Osobně jsem na Google Alert kdysi tak trochu zanevřel, protože mi vracel spousty balastu. Ale namotivoval jsi mně zamyslet se, jestli to nebylo taky trochu špatnou specifikací dotazů a dát mu zase více prostoru 🙂

  2. Alerty používám už dlouho a považuji ji za základ pro monitoring trhu a nových příležitostí. Důležité je správně nastavit alerty a osekat zbytečný balast. Nutností je používaní vylučovacích operátorů např. Brand -site:brand.cz.

  3. Filipe super, díky za článek 🙂 asi to budu muset zas vyzkoušet, jsem na tom podobně jako Lukáš 😉

  4. Google Alerts využívám hojně a už jsem viděl i lidi, kteří jej využívají na linkbuilding, především pro „spamování blogů, fór a magazínů“ na daná témata 🙁 Ale nástroj je to super a alespoň vím, co je kde aktuální na daná klíčová spojení. Super článek! Už má své místo na projektu http://www.setrimecas.cz 🙂

  5. Pepan Mencl

    Díky za užitečný článek.

  6. Alerts používám čím dál víc. Jsou hodně užitečné pro hledání nových nik. Na SEJ byl o alerts cca před půl rokem super článek: http://www.searchenginejournal.com/the-ninjas-guide-to-google-alerts/48068/

  7. O tomto nástroji slyším prvně a v co nejkratší době jej zkusím. Děkuju za článek.

  8. Alerts jsem použil pro jednoduché sledování tématu /vlastně jedno KW/, ale tohle je mazané.

  9. Tak se přiznám, že jsem do teď o GoogleAlerts nevěděl 🙂

  10. Pěkné tipy. Musím GoogleAlerts začít více využívat 🙂

  11. o tomto slyším prvně. je to zajímavé. myslíte si, že má google alert šanci i u malých projektů a adrenalinových sportů jako je http://www.kite-kurzy.cz ?
    děkuji za každý názor…

  12. Děkuji za upozornění na super nástroj. Slyšel jsem sice již o něm, ale absolutně jsem netušil, k čemu se dá přesněji používat a proto jsem při hledání narazil i na tento článek 😉

  13. I když mám ve svém účtě Google Alerts dlouhodobě nastavené anglické kw (např. high speed rail), tak mi nechodí žádné výsledky. Pro českou variantu vysokorychlostní železnice mi chodí něco každou chvíli. Jak lze nastavit Alerts, aby to posílalo i výsledky z cizoajzyčných webů?

  14. Ako je v to GA s diakritikou? Rozlišuje výraz „šperky“ a „sperky“?

  15. Díky za skvělé uvedení do použití Google Alerts. Používáme, ale nyní využijeme více, má určitě větší potenciál.
    JR
    Originální.cz

  16. Prinosnych clanku neni nikdy dost, Diky Filipe :-). Rad bych se zeptal, zda mate zkusenost s vymezenim geo oblasti pro monitoring. Snazil jsem se zadat Euro zonu z vyberu, nicmene query mi nevracela zadny vysledek.

Přidejte komentář

Váš e-mail nebude zobrazen. Potřebná pole jsou označena *

*

© Copyright 2014, All Rights Reserved